"Kyllä vaan, kyllä vaan: luut on luotu liikkumaan. Kyllä vaan, kyllä vaan: vain puut on luotu seisomaan." SCB

torstai 1. maaliskuuta 2012

Viikkokatsaus, mitäpä muutakaan.

Tuntuu että viikot menee niin nopeesti että en ehdi blogata muuta kuin viikkokatsaukset. Mut hyvä kun edes ne koska alunperinhän aloin kirjaamaan niitä tälleen kootusti että olisin ite paremmin mukana liikkumisissani ja se on kyllä toiminu. 

Viime viikko oli hyvä viikko, vaikka alkuviikko tuntukin väsyneeltä. Liikuntaa tuli 8 h 36 min, kaloreita meni 3044 ja kilometrejä taittu 13,3. Sama ku koko vuoden: muuten ihan ok mutta miks mä en edelleenkään juokse? Ei vaan jotenkin yhtään lähe. Mut jos tää maaliskuu tois juoksunkin tullessaan. 

Maanantaina oli lepopäivä. 

Tiistaina oli pump ja sitä ennen kun oli sekä aikaa että energiaa niin menin spinningiin. Hohhoih. Oli kyllä semmonen spinning että en toista kertaa sinne mene. Oma moka, en tullu kattoneeks että se B-kirjain siellä spinning-sanan perässä on yhtä kuin basic. Enkä tullu katsoneeks tuntikuvauksesta että tunti sopii 'aloittelijoille tai ensikertalaisille tai palauttavaksti treeniksi'. Mä en oo millään lailla aloittelija ja en ollu palauttavankaan tarpeessa - ja jos olisin ollu niin en ois menny spinningiin. Miule spinning on vertahikeejakyyneleitä, kovia sykkeitä ja kiritystä. Ja joo. Totta kai siihen voi vaikuttaa vastuksilla ja vauhdilla mutta oikeesti, ei niilläkään ihmeitä tee. Ja kun ohjaaja ei käytä mikkiä (!!) ja musiikki on samalla voimakkuudella kuin meillä keittiön radio niin...noh, ei juuri lähteny. Ja ne ohjaajan huudot, voi apua! Mä oon tottunu siihen (ja haluan sitä) että ohjaaja huutaa siellä edessä että 'kukaan ei lopeta kesken' ja 'jokainen nostaa sen takamuksen NYT', en todellakaan siihen että puhutaan ku päiväkerholaisille että 'jos haluut nousta seisomaan niin nouse, ei oo pakko mutta jos haluut, ei kestä ku kymmenen sekuntia'. Gsus. Mut niin. Ohjaajassa ei ollu mitään vikaa, mä olin vaan väärällä tunnilla. Pumpissa mentiin eka puolisko uutta ohjelmaa ja tykkäsin. Erityisesti uus selkäbiisi on mun mieleen :). 

Keskiviikkona oli lepopäivä...meillä ois ollu jooga mutta mies lähti kauppaan ja mä katoin kelloa vasta kun se tuli sieltä. Meiän ois pitäny olla jo menossa mutta ruuatkin oli vielä tekemättä ja ja ja. Ei joogaa siis. 

Torstaina mun rakkain torstai-komboni, pump ja balance. Balancessakin mentiin uutta ohjelmaa ja oih, mä tykkäsin ihan hirveesti!

Perjantaina attack ja pump. Attackissa mentiin yhden biisin verran uutta ja kyllä se heti tuntu erilailla. Pumpissa mentiin vanhaa ohjelmaa ja mun lihakset oli kyllä tosiaan eri tavalla hellinä kun koko viikko mentiin miten sattuu ja ne ei tienny yhtään mitä odottaa. 

Lauantaina lähin pikku kävelylle ja kävelin sitten kaks tuntia. Rennosti ja ilman kiirettä. Nautin säästä ja maisemista. 13,36 km

Sunnuntaina viikon vika pumppi. Siinä mentiin uutta, vanhaa ja vielä sitä edellistä ohjelmaa sekasin. Ohjaaja oli ystävällisesti valinnu jokaisesta rankimmat biisit. Tykkäilen noista sunnuntain pumpeista kun siellä saattaa olla just mistä vaan ohjelmasta niitä kappaleita. Sunnuntaina vihdoin oli jalat ja tuo kipuillut takareisi siinä kunnossa että uskalsin nostaa painoja kyykkybiisissäkin. Meiän sali on kolmannessa kerroksessa ja tiettekö, mä rakastan sitä tunnetta kun joutuu porras portaalta miettimään että kantaakohan  ne tärisevät jalat vai ei. 

Hyvä viikko :). 


Kuukausikin vaihtui mutta nyt en jaksa miettiä koko kuukauden liikuntoja. Ja Lindan haasteeseenkin vastaan ens kerralla. Nyt syön vähän marjoja ja paljon rahkaa, ja lähen InterSportiin ettimään uusia juoksukenkiä. Näin niistä jo painajaistakin, toivotaan että löytyis hyvät. Myyjää käy sääliks kyllä, mulla on niin paljon ongelmia mun jalkojen kanssa että huh. "Moikka, mä tarttisin juoksukengät mitkä on hyvät pitkänmatkan juoksuun ja mulla on paskana akilles ja polvi ja lisäks mun oikee isovarvas kipuilee tosi paljon ja etusormivarpaista lähtee koko ajan kynnet näillä vanhoilla lenkkareilla...että löytyiskö semmosia mitkä estää nää kaikki vaivat?'

Sit ei puutu ku kesä, sateet ja asfaltti niin mä kulutan ne lenkkarit loppuun :).



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti